Postępy w budowie kluczowych części obwodnicy Szczecinka na trasie łącznika S11 z DK20
Obecnie, główne elementy konstrukcyjne na trasie łącznika obwodnicy Szczecinka, takie jak węzeł drogowy nad S11, wiadukt przebiegający nad szlakiem kolejowym i rondo na skrzyżowaniu z DK20, prezentują się bardzo imponująco. Prace budowlane, które przeprowadzane są w ramach połączenia obwodnicy Szczecinka poprzez drogę ekspresową S11 i krajową numer 20, postępują szybko i bez żadnych zakłóceń, a wiosna wprowadza nową energię do prac na budowie.
Praktycznie na całej długości łącznika już teraz można zaobserwować znaczny postęp prac. W szczególności robi wrażenie rondo powstające na skrzyżowaniu z dawną DK 11, położone przy ulicy Sosnowej.
Jednym z najbardziej robiących wrażenie punktów jest węzeł drogowy Szczecinek Południe, położony niedaleko Miękowa nad S11. Z tego miejsca łącznik zostanie skierowany ku DK20. W miejscowości Sitno już teraz można dostrzec pełną strukturę ronda, które stanowi drugi kraniec łącznika. Ponadto, już teraz stoi wiadukt nad torami kolejowymi prowadzącymi ze Szczecinka do Piły, a także przejście dla dzikiej fauny. Zgodnie z planem, obwodnica powinna zostać ukończona w drugim kwartale przyszłego roku.
Budimex jest odpowiedzialny za budowę łącznika DK20 i S11 na południe od Szczecinka. Firma złożyła ofertę w wysokości 106,6 miliona złotych. Od jesieni 2019 roku obwodnica Szczecinka jest częścią drogi ekspresowej S11, ale DK20 nadal prowadzi przez centrum miasta. Dlatego też, istnieje potrzeba budowy obwodnicy także na tej drodze. Nowa trasa będzie omijać Szczecinek od południa i połączy obwodnicę na trasie DK20 z S11 w pobliżu Miękowa, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Ta jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) będzie miała długość 4,3 kilometra. W ramach projektu zostaną zbudowane również dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową prowadzącą do Piły i Poznania. Połączenie z DK20 nastąpi w okolicy Sitna.