Szczegółowe wyjaśnienia PKP PLK dotyczące planów modernizacji linii kolejowej 404 pomiędzy Szczecinkiem a Białogardem
Redakcja „Rynku Kolejowego” otrzymała od PKP Polskich Linii Kolejowych szczegółowe informacje na temat planowanych prac na linii kolejowej numer 404, łączącej Szczecinek z Białogardem. Odnosiły się one do omawianego wcześniej przez nas problemu powolnego tempa przygotowań do tych prac.
Linię kolejową 404, będącą kluczowym elementem ciągu komunikacyjnego prowadzącego z Poznania i Piły do Kołobrzegu oraz Koszalina, nie poddawano modernizacji od czasów lat osiemdziesiątych XX wieku. Obecny stan techniczny tej linii wymusza wprowadzenie ograniczeń prędkości, co jest konsekwencją złego stanu nawierzchni.
W pierwszych założeniach dotyczących utrzymania infrastruktury kolejowej na rok 2024, przewidywano jedynie remont około 9 kilometrów tego odcinka, z dalszym kontynuowaniem prac w następnych latach. Taki schemat działania miałby negatywny wpływ na dostępność trasy dla przewoźników oraz stałe utrudnienia dla pasażerów, powtarzające się rokrocznie.