Przetargi na budowę odcinków S11 w rejonie Szczecinka ogłoszone
Pod koniec roku 2023 prace nad budową drogi ekspresowej S11 na południe od Szczecinka nabrały tempa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetargi na nowe odcinki trasy, co stanowi istotny krok w rozwoju infrastruktury drogowej w tej części Polski. Po długim okresie zawieszenia, spowodowanym odwołaniami od decyzji środowiskowej, inwestycja wreszcie rusza z miejsca.
Rozstrzygnięcia decyzji środowiskowych
Jednym z kluczowych etapów umożliwiających postęp prac było rozstrzygnięcie decyzji środowiskowych. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska podjął decyzję utrzymującą w mocy zezwolenie na realizację odcinka Szczecinek – Jastrowie, co pozwoliło na kontynuację przygotowań. Niestety, decyzja dotycząca odcinka Jastrowie – Piła została uchylona, co wiąże się z koniecznością ponownego przeprowadzenia procedur administracyjnych. To oznacza, że budowa tego fragmentu nie zostanie ukończona w najbliższym czasie.
Postępy w realizacji odcinków S11
Przetargi, które ogłoszono w Wielkopolsce, obejmują zaprojektowanie i budowę odcinków między Szczecinkiem a Jastrowiem, z podziałem na fragmenty Szczecinek – Podgaje oraz Podgaje – Jastrowie. W sumie to 37 kilometrów nowej ekspresówki. Podpisanie umowy na realizację zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku, a zakończenie prac przewiduje się na rok 2029.
Inwestycje w rejonie Ujścia i Obornik
Równocześnie, przetargi dotyczą także dwóch odcinków Ujście – Oborniki, podzielonych na Ujście-Budzyń i Budzyń-Parkowo. Łączna długość tych fragmentów wynosi 43,1 km. Proces realizacji obejmuje formułę „projektuj i buduj”, co umożliwia sprawne przeprowadzenie inwestycji. Do 2028 roku planowane jest zakończenie budowy obwodnicy Obornik, która ma na celu zminimalizowanie korków w tym regionie.
Wyzwania i przyszłość projektu
Choć decyzje środowiskowe w przypadku odcinka Jastrowie – Piła wymagają ponownego przeanalizowania, co opóźnia realizację inwestycji, to ogólne postępy prac nad S11 dają powody do optymizmu. GDDKiA będzie musiała przygotować nową trasę, przeprowadzić konsultacje społeczne oraz zlecić dodatkowe badania oddziaływania na środowisko. Niestety, oznacza to, że ukończenie tego odcinka w obecnej dekadzie wydaje się mało prawdopodobne.
Zachodniopomorskie również dostrzega postępy, gdyż ostatni odcinek S11 w tym województwie, Szczecinek – Bobolice, ma być gotowy jesienią 2026 roku. Inwestycje te nie tylko poprawią komfort podróży, ale także mają szansę przyczynić się do rozwoju gospodarczego regionów, które obejmują.
Źródło: Urząd Miasta Szczecinek

Nowe zadaszenie świetlicy w Mieszałkach – inwestycja zakończona!
Krosino w nowej odsłonie: zakończono II etap budowy remizy!
Ulica Łukasiewicza po remoncie zyskała nowy blask
Nowa inwestycja mieszkaniowa w Barwicach zainaugurowana!
Nowe przepisy budowlane: Inwestorzy zyskają jeszcze więcej swobody
60 milionów złotych na remonty dróg w regionie
Przetargi na budowę odcinków S11 w rejonie Szczecinka ogłoszone
OSP Barwice w akcji: ratunek w nagłej sytuacji mieszkalnej
Muzyczny świat traci legendę: Michał Urbaniak zmarł w wieku 82 lat
Ostatnia szansa na promocyjne bilety na koncert Sławka Uniatowskiego!