Decyzja środowiskowa na temat trasy ekspresowej S11 między Szczecinkiem a Piłą została zatwierdzona
Kolejna ważna decyzja dotycząca rozbudowy polskiej infrastruktury drogowej została podjęta. Decyzja środowiskowa, która określa przebieg drogi ekspresowej S11 łączącej Szczecinek i Piłę, uzyskała oficjalną akceptację. Planowana długość tej arterii drogowej wynosi ponad 59 km.
Trasa rozpocznie się od obwodnicy w Szczecinku i będzie kontynuowana na południe. Będzie omijać miejscowość Okonek od strony wschodniej, a Podgaje i Jastrowie od strony zachodniej. Na dalszym odcinku przecięte zostaną istniejąca droga krajowa numer 22 oraz linia kolejowa numer 405. Po tym etapie, nowa droga ekspresowa pobiegnie równolegle do obecnej drogi krajowej numer 11.
Zaplanowano objazd przez zachodnią stronę miast takich jak Płytnica, Krępsko oraz Dobrzyca. W miejscu zwanym węzeł Piła Północ, droga ekspresowa S11 ma być skomunikowania z innymi odcinkami dróg S10 i S11. Dodatkowo przewidziane są nowe węzły drogowe – Podgaje (połączenie DK-11, DK-22 oraz drogi powiatowej nr 1012P) oraz Jastrowie (połączenie DK-22 z Jastrowiem i Szwecją). Nie zapomniano również o budowie miejsc obsługi podróżnych.
Obecny etap prac jest prowadzony przez firmę AECOM Polska. GDDKiA informuje, że następny krok będzie polegał na opracowaniu koncepcji programowej przez wykonawcę. Kolejnymi fazami będą przetarg na projekt oraz budowę. Zgodnie z założeniami inwestora, te etapy powinny rozpocząć się w IV kwartale 2025 roku, co sugeruje, że realizacja projektu mogłaby mieć miejsce w latach 2026-2029.